poniedziałek, 5 lutego 2018

Konferencja Krynica 2018

W pracy w kolejnych punktach omówiono podstawy teorii ruchu pojazdów szynowych, w tym m.in. problematykę poruszania się pojazdu w torze, zachowania właściwej spokojności biegu związanej z wężykowaniem zestawów kołowych, bezpiecznym pokonywaniem łuków torowych oraz zachowaniem właściwego współczynnika bezpieczeństwa z uwagi na wykolejenie. Przedstawiono kolejne etapy rozwoju podwozi trakcyjnych i doczepnych pojazdów szynowych ze szczególnym uwzględnieniem znaczących zmian wprowadzonych na przestrzeni lat w układach usprężynowania oraz tłumienia. Wskazano i omówiono czynniki wymuszające stosowanie elementów podatnych oraz zawieszeń aktywnych w układach biegowych pojazdów szynowych. Autor omówił rolę narzędzi komputerowego wspomagania projektowania w aspekcie rozwoju konstrukcji podwozi pojazdów szynowych. Ostatecznie w pracy wskazano prawdopodobne kierunki dalszego rozwoju układów biegowych pojazdów szynowych. Polecamy witrynę

Podstawą uzyskania odpowiednich parametrów dynamicznych pojazdu oraz jego poprawnego zachowania się w trakcie jazdy jest właściwa praca zespołów i podzespołów tworzących podwozie pojazdu. Determinują one również sposób oddziaływania przemieszczającego się pojazdu na elementy infrastruktury kolejowej, takie jak: szyny, podkłady, podtorze, jak również koszty samego utrzymania samego pojazdu. Należy podkreślić, iż obecnie stosowane rozwiązania konstrukcyjne podwozi pojazdów szynowych są efektem wieloletniego rozwoju układów biegowych, na który to wpływ miały różne czynniki zewnętrzne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz